فضای تبادل اطلاعات دانشجویان

۹ مطلب توسط «محمد رسول امینی» ثبت شده است

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری “محک”  از سال  1370 و با شماره ثبت 6567  در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در طـول دو دهه فعـالیت، محک بـا بهره‌گیری از کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک‌اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های امور خیریه، درمان و تحقیقات دست یافته و به یکی از قطب‌های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۹
محمد رسول امینی

این موسسه بر اساس اصل 160 قانون اساسی تشکیل گردیده است و یک شعبه از آن نیز به نام دادگستری کل استان کرمانشاه تاسیس گردیده است که ابتدا به صورت دادگاه عمومی و سپس با توجه به افزایش جمعیت و احساس نیاز کم کم تبدیل به دادگستری کنونی تبدیل گردیده است ساختمان فعلی آن در سال 1380 هجری شمسی افتتاح گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۷
محمد رسول امینی

یکی از مراجعات شایع به متخصصان بهداشت روانی مشکلات مربوط به ازدواج و روابط عاطفی است اغلب خانواده‌درمانگران عمدتا با زوج‌ها کار می‌کنند و اصطلاح "زوج درمانی" به تدریج جایگزین اصطلاح قدیمی‌تر"ازدواج درمانی"  می‌شود.

زوج درمانی ممکن است بوسیله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی بالینی، پرستاران روانپزشکی، مشاوران روحانی، و خانواده‌درمانگرانی که دوره‌های مخصوص این کار را دیده‌اند و تحت نظارت برای انجام آن تعلیم یافته‌‌اند، انجام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۱
محمد رسول امینی

آقای محمود حدیدی مدیرمسئول این مرکز خودش قبلاً جزو معتادین بوده که توسط دکتر فروهر تشویق شده که از مصرف مواد مخدر فاصله بگیرد و سبب ترک کردن تعداد بسیاری از معتادان شود . وی اظهار داشت که خودش حدود 13 سال و 8 ماه و 3 روز است که بهبود یافته و اینکه در بین گفته هایش ذکر کرد که من تا زنده هستم و نفس می کشم می گویم من یک معتاد ترک کرده هستم . ایشان اظهار داشت برای اینکه فردی که معتاد است تصمیم به بهبودی بگیرد سه اصل لازم است : تمایل داشتن فرد – صداقتش و روشن بینی او – بدون این سه اصل فرد نمی تواند به هدفش که ترک کردن مواد است برسد البته به نظر من و بسیاری از مردم ترک کردن معتادان ملزم یک اصل مهم دیگر هم هست که آن داشتن اراده ی قوی و مصمم بودن اوست که تاثیرش کمتر در بقیه ی موارد نیست – ایشان اظهار داشت در فروردین ماه سال 1382 این موسسه را راه اندازی کردم و ابتدا اتاقی برای اسکان خودم و همکاران ساختیم و سپس شروع به ساختن بقیه ی ساختمان کردیم که البته همه ی کادر این مرکز از معتادان بهبود یافته قدیمی هستند . ایشان شعبه ی دیگری هم از این مرکز را در گلستان تاسیس کردند که قصد دارند آنجا را جهت اشتغال معتادان بهبود یافته تجهیز کنند . پایه گذاران اصلی این مراکز دکتر باب و بیل بوده اند که قبلاً معتاد بوده و در آمریکا با شخصی آشنا می شوند که هم با تشویق ایشان بهبود می یابند و هم اینگونه مراکز را تاسیس می کنند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۲
محمد رسول امینی

از جمله آسیبهای اجتماعی جامعه جوان ما پدیده شوم وناهنجار دختران فراری می باشد ،پدیده شومی که بنا به آمار وارقام اعلام شده نه تنها رو به کاهش نیست بلکه با اشکال پیچیده وگوناگون در سطح جامعه گسترش پیدا کرده واینک به صورت معضلی جدی در برابر مردم ومسئولان فرهنگی واجتماعی قرار گرفته ؛و به عنوان یک تهدید جدی برای کانون گرم خانواده مطرح وعامل افزایش ناهنجاریها ی اجتماعی بوی‍ژه در شهر ها شناخته شده است . دختر ان فراری رفتار خود را نوعی اعتراض دانسته وخود را قربانی روابط ناسالم در خانواده وفراموش شده در جامعه می دانندتحقیقات جامعه شناسان پیرامون چگونگی کارکرد خانواده ها نشان می دهدکه علت اصلی فرار راباید در رابطه خانواده ها بااین پدیده جستجو کرد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۰۲
محمد رسول امینی

بی شک اندیشه مطالعه و بررسی کودکان خیابانی در سال های گذشته اذهان کارشناسان مسائل اجتماعی را مشغول نموده است. کودکان فقیر دارای خانواده یا بدون خانواده که در خیابان ها، ایستگاه های راه آهن، و سایر مراکز تجاری زندگی می کنند، بخشی از جامعه بشری هستند که پرداختن به آن، جلوگیری از شروع آسیب های اجتماعی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۵۱
محمد رسول امینی

طلاق به معنای مفارقت و جدایی و بریدن میباشد اما برای درک بهتر مفهوم طلاق شرعی لازم است به نکاتی چند توجه داشته باشیم.

اول اینکه در مفهوم واقعی ازدواج در دین و شریعت ما وظایف زن و شوهر بگونه ای متفاوت و خاص تعریف میشود این شرایط شاید بخاطر پیشینه تاریخی و فرهنگی حاکم بر فرهنگ و اداب بنیادینی بوده که اسلام در آن ظهور کرده است. بر اساس این قواعد مرد مکلف به تامین معاش و متضمن شرایط رفاهی خانواده بوده و نقش خارجی و واسطه برای محیا کردن لوازم آرامش خانواده را بر عهده داشته در حالی که زن در نقش سنتی خود واسطه داخلی ایجاد آرامش برای خانواده بوده و از جهت تامین معاش خانواده مسولیت کمتری را بر عهده داشته است. هرچند در سالهای گذشته تغییرات ایجاد شده این شرایط را تغییر داده اما همچنان نقش زن و مرد در خانواده با مقداری تغییر همچنان بقوت خود باقیست.

با توجه به نگرشهای مذکور میتوان انتظار داشت که قوانینی مثل طلاق چگونه طرح ریزی شده باشند.
در نگرشی مستقیم به مفهوم حقوقی و شرعی طلاق باید بدانیم براساس روابطی که از جهت ایجاد پیوند بوجود آمده جوانب مختلفی را شامل میشود از یک طرف پیوند عاطفی ایجاد شده اغنا کننده روح تشنه دو انسان تنها میتواند باشد و از جهات دیگر نیازهای مسلم و طبیعی انسان به مسیر سالم و امن هدایت میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۴۵
محمد رسول امینی

مفهوم DIC مخفف Dropin center  و به معنای مرکز گذری کاهش آسیب است . این مرکز برای کنترل آسیب های اجتماعی اعتباد بوجود آمده و معنا دان پرخطر و در معرض ابتلا به بیماریهای عفونی نظیرایدز (HIV) با مراجعه به این مراکز از امکانات رایگان مثل سرنگ و برنامه های آموزشی رایگان این مرکز استفاده کنند . خدماتی که در مرکز گذری ارایه می شود حتی الامکان توسط گروههای همتا و آموزش ها بر مبنای آموزش همتایان انجام می شود .

افزایش آگاهی مصرف کنندگان مواد ، افزایش آگاهی خانواده ، ارتباط میان گروههای خردیاری ، کاهش شیوع خونی هپاتیت B ، C ، HIV در معتادان تزریقی آموزش نحوه تزریق بهداشتی و ارائه سرنگ ، کاهش تزریق در سوء مصرف کنندگان تزریقی ، ارجاع به مراکز درمانی و ارایه خدمات رفاهی در حد استان از هدفهای مراکز گذری کاهش آسیب است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۳۸
محمد رسول امینی

اعتیاد را عادت کردن، خو گرفتن ، خوگر شدن ، و خود را وقف عادتی نکوهیده کردن معنی کرده‌اند . به عبارت دیگر ، ابتلای اسارت آمیز به ماده‌ی مخدر که از نظر جسمی یا اجتماعی زیان‌آور شمرده شود اعتیاد نام دارد .

اصطلاح اعتیاد به سهولت قابل تعریف نیست، اما عواقب آن به صورتهای مختلف نظیر کم‌شدن تحمل و وابستگی شدید هویدا می‌شود.



۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ اسفند ۹۳ ، ۱۷:۵۸
محمد رسول امینی