فضای تبادل اطلاعات دانشجویان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری “محک”  از سال  1370 و با شماره ثبت 6567  در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در طـول دو دهه فعـالیت، محک بـا بهره‌گیری از کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک‌اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های امور خیریه، درمان و تحقیقات دست یافته و به یکی از قطب‌های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۹
محمد رسول امینی

این موسسه بر اساس اصل 160 قانون اساسی تشکیل گردیده است و یک شعبه از آن نیز به نام دادگستری کل استان کرمانشاه تاسیس گردیده است که ابتدا به صورت دادگاه عمومی و سپس با توجه به افزایش جمعیت و احساس نیاز کم کم تبدیل به دادگستری کنونی تبدیل گردیده است ساختمان فعلی آن در سال 1380 هجری شمسی افتتاح گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۷
محمد رسول امینی

یکی از مراجعات شایع به متخصصان بهداشت روانی مشکلات مربوط به ازدواج و روابط عاطفی است اغلب خانواده‌درمانگران عمدتا با زوج‌ها کار می‌کنند و اصطلاح "زوج درمانی" به تدریج جایگزین اصطلاح قدیمی‌تر"ازدواج درمانی"  می‌شود.

زوج درمانی ممکن است بوسیله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی بالینی، پرستاران روانپزشکی، مشاوران روحانی، و خانواده‌درمانگرانی که دوره‌های مخصوص این کار را دیده‌اند و تحت نظارت برای انجام آن تعلیم یافته‌‌اند، انجام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۱۱
محمد رسول امینی

آقای محمود حدیدی مدیرمسئول این مرکز خودش قبلاً جزو معتادین بوده که توسط دکتر فروهر تشویق شده که از مصرف مواد مخدر فاصله بگیرد و سبب ترک کردن تعداد بسیاری از معتادان شود . وی اظهار داشت که خودش حدود 13 سال و 8 ماه و 3 روز است که بهبود یافته و اینکه در بین گفته هایش ذکر کرد که من تا زنده هستم و نفس می کشم می گویم من یک معتاد ترک کرده هستم . ایشان اظهار داشت برای اینکه فردی که معتاد است تصمیم به بهبودی بگیرد سه اصل لازم است : تمایل داشتن فرد – صداقتش و روشن بینی او – بدون این سه اصل فرد نمی تواند به هدفش که ترک کردن مواد است برسد البته به نظر من و بسیاری از مردم ترک کردن معتادان ملزم یک اصل مهم دیگر هم هست که آن داشتن اراده ی قوی و مصمم بودن اوست که تاثیرش کمتر در بقیه ی موارد نیست – ایشان اظهار داشت در فروردین ماه سال 1382 این موسسه را راه اندازی کردم و ابتدا اتاقی برای اسکان خودم و همکاران ساختیم و سپس شروع به ساختن بقیه ی ساختمان کردیم که البته همه ی کادر این مرکز از معتادان بهبود یافته قدیمی هستند . ایشان شعبه ی دیگری هم از این مرکز را در گلستان تاسیس کردند که قصد دارند آنجا را جهت اشتغال معتادان بهبود یافته تجهیز کنند . پایه گذاران اصلی این مراکز دکتر باب و بیل بوده اند که قبلاً معتاد بوده و در آمریکا با شخصی آشنا می شوند که هم با تشویق ایشان بهبود می یابند و هم اینگونه مراکز را تاسیس می کنند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۲
محمد رسول امینی